19 Haziran 2011 Pazar

Meke Krater Gölü - 20.02.2011

20 Şubat 2011 günü Bucakışla / Maşat gezisi için dernek binasında sabah erken saatlerde toplanmaya başladık, gezimizi onursal üyemiz Vedat ağabeyimize hazırlamıştık. Fakat gideceğimiz bölgedeki hava şartlarının uygun olmadığı bilgisi gelmesi üzerine dernek yönetimi toplanarak Meke Krater Gölü ve Ereğli / İvriz’e gitmeye karar verdik, geziye katılacak olanlarında fikrini aldıktan sonra yola koyulduk. Geziye katılım oldukça fazlaydı 53 kişilik doğa severler ile birlikte dünya’da eşi benzeri olmayan Meke Krater gölüne geldik.

Meke Krater gölü, Konya’nın Karapınar ilçesinde sönmüş bir volkan kraterinin suyla dolmasıyla oluşmuş ve ortasında büyük bir ada bulunuyor. Karapınar Ereğli yolunun 7. kilometresinde sağa saparak 2-3 kilometre içeride kalıyor. 4-5 milyon yıl önce oluşmuş, ayrıca özel kuş alanıdır. Göçmen kuşların göç esnasında Türkiye üzerinde mola verdiği nadir doğa harikalarından biridir. Ne yazık ki bu güzelim gölü kaybetmemiz çok yakındır. Göl kurumaya yüz tutmuştur.

Grubu iki’ye ayırdık gezi rehberimiz Burak ilk grubu alarak ilerlediler ikinci grubu ise İbrahim KÜÇÜK arkadaşımız öncülük etti, ben ikinci gruptaydım ve gölün etrafında hem görseli bol, hem eğlenceli bir yürüyüş yaptık. Sonra hedefimizi gölün orasındaki krater adaya çevirdik, ada oldukça dikti ve lavkırığı mucurlar yüzünden oldukça zorlayıcı bir parkur oldu herkes için ama keyfine diyecek yoktu zirvede biraz soluklandıktan sonra inişe geçtik, bir saat gibi bir zamanda çıktığımız tepeyi beş dakikada iniverdik. Sonrasında araçların yanında biraz atıştırdık termoslarımızdaki sıcacık çayları yudumladık, hatıra fotoğraflarının ardından Ereğli / İvriz’e doğru yola çıktık.

İvriz çok güzel bir yer özellikle yaz mevsimlerinde daha güzel oluyor, buranın en önemli simgesi olan Hititler dönemine ait bolluğu bereketi simgeleyen kabartmayı ziyaret ettik ve ardından İvriz yakınlarındaki restoran’a gitti menümüzde yine balık vardı ve çok lezzetli hazırlanmıştı doğrusu burada yaklaşık 1-2 saat konakladık masalarda kaynaşma ve muhabbetler oldukça keyifliydi, zamanı kontrol edemiyorduk ve sonra yine o sesi duydum yanı başımda “hadi arkadaşlar, hadi kalkıyoruz“ diyordu yine Burak. Araçlarımıza binerek sıcak yuvalarımıza doğru yola koyulduk.

Geziye emek veren ve tüm katılımcılara sonsuz teşekkürler, bu güzel Pazar günü için.